Дистанційна робота протягом останніх п'яти років асоціювалася переважно з фрілансом. Сьогодні, через спалах епідемії, на цей формат роботи глобально переходять компанії з різноманітних галузей. Працівникам компаній, які не практикували home office до цього, доводиться адаптуватися до нового формату службового обов'язку. Потрібно розвивати в собі підвищену відповідальність і самоорганізацію при обов'язковому дотриманні правил кібербезпеки.
Перевага віддаленої роботи у міжнародній групі компаній AsstrA з'явилася задовго до впровадження надзвичайного стану. Тому масовий перехід на «домашній режим» роботи пройшов плавно і «безболісно» для бізнес-процесів.
Про організацію віддаленої роботи, яка дозволяє безпечно та продуктивно перечекати час поширення вірусу, розповідає Дмитро Лагун, генеральний директор міжнародної логістичної групи компаній AsstrA.
Практика віддаленої роботи в компанії AsstrA з'явилася ще в 2008 році. Завдяки IT-технологіям працівники можуть обслуговувати Клієнтів, взаємодіяти з Постачальниками та проводити відеоконференції з дому. Тому зараз, при вимушеному переході деяких офісів на домашній режим, для співробітників нічого екстраординарного не відбувається. Робочий процес ніяк не змінюється. Це плюс, адже немає зайвого стресу. Особливо коли в численних регіонах атмосфера і так близька до панічної.
Першими на home office перейшли співробітники шанхайського офісу – з січня 2020 року. З середини лютого віддалено почав працювати офіс у Бергамо. Далі на такий формат перейшли офіси у Варшаві, Вільнюсі та Празі. Керуючі філій уважно стежать за ситуацією у регіонах, дотримуються рекомендацій влади й оперативно на них реагують. На сьогоднішній момент до офісів, що працюють у віддаленому режимі долучились представництва AsstrA в Києві й Алмати.
-З якими труднощами зіткнулися при переході на хоум офіс, як їх подолали?
Рятує, що задумалися про майбутнє в технологіях і використання нових перспектив ще 12 років тому. Об'єктивні труднощі - пропускні спроможності інтернет-провайдерів, будування відносин із дата-центрами, організація дублювання каналів зв'язку, стійкість роботи систем і швидкість відгуку.
Це ті завдання, які необхідно вирішити, вибудовуючи централізовану IT-інфраструктуру. І звичайно ж – безпека. Окремі слова подяки співробітникам IT-служби, які йшли в ногу з часом, інколи навіть випереджаючи його. У поспіху такі завдання якісно не вирішити. Потрібен зважений підхід і значні інвестиції.
-Які інструменти допомогли перейти на віддалену роботу?
Серйозним поштовхом до побудови нової системи став перехід від самописних продуктів на потужну зовнішню ERP-систему. Знадобилося по-новому поглянути на IT-архітектуру. Завдяки цьому обдуманого кроку сьогодні компанія відповідає новим викликам часу.
-Як c точки зору роботодавця грамотно організувати віддалену роботу?
Важливо вибудувати систему мотивації, яка буде ставити результат на перше місце. Яка буде підтримувати залученість співробітників у справи компанії. При віддаленій роботі це надзвичайно важливо. Необхідно впровадити процес обліку робочого часу, в якому буде відображатися інформація про співробітників – хто працює, хто відпочиває, хто хворіє, хто знаходиться у відпустці або відрядженні. Корисно побудувати механізм оцінки результативності як підрозділів, так і особистих результатів, якщо того вимагає бізнес-модель.
Перейти на віддалену роботу з мінімальними втратами допомагають і agile методи - вміння працювати ітераціями та проєктний підхід. Співробітники та керівники повинні вміти працювати віддалено, залишаючись командою. Відділи та робочі групи повинні бути готові до «віртуальних» зборів та короткої наради.
Сьогодні головне – зберігати спокій. Все пройде і це теж. У Китаї ситуація тривала 2,5 місяця, після яких напруга через епідемію спало. Співробітники філії Шанхай після карантину повернулися до роботи в офісі, як і більшість китайських компаній. Ситуація у Китаї поступово нормалізується. Розраховуємо, що в Європі триватиме не довше. Команда AsstrA продовжує працювати. Сьогодні логістика надзвичайно важлива, адже хтось повинен доставити товари першої необхідності на полиці магазинів і споживачам.