Огляд Транскаспійського міжнародного транспортного маршруту (ТМТМ)
Після подій останніх двох років, пов'язаних з повномасштабним військовим вторгненням в Україну та нестабільною геополітичною ситуацією на Близькому Сході, потреба в альтернативних маршрутах вантажоперевезень між Азією та Європою стала надзвичайно актуальною для логістичних компаній, що прагнуть зберегти позиції на ринку.
На транскаспійському міжнародному транспортному маршруті (ТМТМ), що з'єднує Китай, Казахстан, Азербайджан, Грузію, Туреччину та Європу, спостерігається значний ріст вантажоперевезень. Казахські залізниці повідомили, що лише у першій половині 2023 року обсяг вантажів, перевезених цим маршрутом, досяг 1,3 мільйона тонн, що на 77,2 % більше, ніж за відповідний період 2022 року. За перші три квартали 2023 року по ТМТМ було перевезено в загальній складності 2 мільйони тонн вантажів, що на 88 % більше, ніж за аналогічний період 2022 року, повідомляють казахстанські ЗМІ.
ЄС підтримує та заохочує інвестиції в ТМТМ
У червні 2023 року Європейський банк реконструкції та розвитку провів дослідження, присвячене способам поліпшення стійких транспортних зв'язків та інвестицій в Казахстані, Киргизстані, Узбекистані, Таджикистані та Туркменістані. У дослідженні, що є частиною стратегії ЄС "Глобальні ворота", рекомендовані 33 інвестиції в інфраструктуру, а також такі заходи, як створення інституту управління транспортними коридорами, переведення транспортної документації в цифровий формат та координація встановлення тарифів. Ці планомірні кроки підвищать ефективність та привабливість транспортного сполучення в Центральній Азії.
Клієнтоорієнтований підхід AsstrA: Транспортні рішення на транскаспійському маршруті
AsstrA-Associated Traffic AG також відзначає зростаючу потребу клієнтів в альтернативах традиційним маршрутам. Посилену зацікавленість в цьому відношенні викликає Транскаспійський маршрут для перевезень з Європи в Центральну Азію. Так, експерти компанії реалізували проект з доставки вантажів з Фінляндії в Казахстан. Маршрут пролягав через Туреччину, потім через Кавказ, включав паромні переправи з Гельсінкі (Фінляндія) в Таллінн (Естонія) та з Баку (Азербайджан) в Актау (Казахстан), і в кінцевому результаті склав 8 500 км. Завдяки широкій мережі офісів та надійних партнерів AsstrA вантаж був доставлений до кінцевого пункту призначення в найкоротші терміни.
"Відповідаючи на потреби клієнта, ми розробили маршрут з Фінляндії в Казахстан, враховуючи санкційні обмеження, що виключають транзит через територію Росії. Я вдячний нашим колегам з AsstrA Turkey, які відповідають за створення та експлуатацію цього маршруту, забезпечуючи задоволення клієнтів та операційний успіх", - коментує реалізацію проекту Рісто Ескелінен, керівник відділу IPL в Фінляндії.
Автор: Еліза Дзіковська.