Раміля Ахметова
Транскаспійський міжнародний транспортний маршрут (ТМТМ) або «Середній коридор» (англ. ─ “Middle Corridor”) пролягає через Китай, Казахстан, акваторію Каспійського моря, Азербайджан та Грузію. За маршрутом існує можливість перевозити до 10 млн тонн вантажів на рік, у тому числі до 200 тис контейнерів у напрямку країн Європи. Це колосальна цифра для транзиту з огляду на інфраструктуру на цій ділянці.
Транскаспійський міжнародний транспортний коридор було створено у 1996 році з метою полегшення транспортного зв'язку між країнами Прикаспію та Китаєм.
На початку існування транспортний коридор мав низку проблем, пов'язаних із застарілим станом автомобільних та залізничних доріг, недостатньою кількістю транспортних засобів та технічного оснащення при перевантаженні на прикордонних переходах, що було причиною низької пропускної спроможності. Проте з часом держави регіону почали активно працювати над розвитком та покращенням інфраструктури, а також створенням нових транспортних маршрутів.
Сьогодні транскаспійський міжнародний транспортний коридор є одним із ключових маршрутів у рамках ініціативи «Один пояс, один шлях». Він відіграє важливу роль у розвитку економіки Китаю та визначає потоки вантажів у регіоні. Держави Прикаспію активно працюють над покращенням інфраструктури, будівництвом хабів та зон вільної торгівлі, а також створенням «портів майбутнього», щоб залучити китайський транзит.
Вигідне географічне положення Казахстану щодо маршруту ТМТМ дає всі передумови для активного інвестування у розвиток транспортного коридору у регіоні. На рівні Уряду Казахстану поставлено завдання залучення інвестицій у розвиток Транскаспійського міжнародного транспортного коридору. Це сприятливо позначиться на багатьох економічних процесах країн Центральної Азії.
Для досягнення оптимальних термінів постачання необхідно вирішити низку наявних «вузьких місць» на цьому маршруті. Основним завданням для країн, причетних до ТМТМ, є покращення можливостей інфраструктури для оперативної, якісної та злагодженої роботи протягом усього логістичного процесу.
«AsstrA-Associated Traffic AG розглядає цей маршрут як стратегічно важливий для надання ефективних логістичних рішень корпоративним клієнтам із Туреччини, Європи, Китаю та Казахстану. Сьогодні альтернативою автоперевезенням із Туреччини до Казахстану є залізничні перевезення з більш тривалими термінами, але при цьому із досить вигідними тарифами. При великовагових вантажах або при плануванні товару на 3-4 місяці існує вигідна можливість доставити вантаж з Туреччини, Грузії, Азербайджану в Казахстан, де вартість ставки буде в 1,5-2 рази нижче.
Ми готові до плідної співпраці в рамках взаємодії з основними провайдерами послуг за маршрутом ТМТМ, опрацьовуємо нові можливості зі свого боку, щоб отримати найвигідніші умови для корпоративних клієнтів. При чинних обмеженнях та санкціях, транскаспійський міжнародний транспортний маршрут є відмінним рішенням як для вантажоодержувачів, так і для вантажовідправників» ─ зазначає Раміля Ахметова, керуюча філією AsstrA-Associated Traffic AG у Казахстані.
Автор: Маліка Арзуєва.