Дмитро Кролов
У сучасній економічній ситуації розвиток електромобільності залишається пріоритетом. Це пов'язано зі зростаючою екологічною свідомістю споживачів, природно-кліматичними умовами та технічним прогресом. Зміни на автомобільному ринку створюють як можливості, так і труднощі, з якими стикається низка компаній.
Почнемо зі статистики
За даними Асоціації європейських виробників автомобілів ACEA, у Євросоюзі у другому кварталі цього року зросли продажі акумуляторних електромобілів, на які припало 9,9% усіх реєстрацій легкових машин. Частка гібридних автомобілів становила 8,7% порівняно з 8,4% у другому кварталі 2021 року, поприу сво зниження кількості проданих одиниць. За цей же період кількість авто з бензиновими та дизельними двигунами значно знизилася, що зменшило їхню частку на ринку (55,8% для дизельних та бензинових двигунів разом).
За той же період кількість зареєстрованих акумуляторних електромобілів (BEV) у ЄС зросла на 11,1%. Іспанія та Франція показали двозначний прибуток у секторі BEV +22,0% та +18,6% відповідно. У свою чергу, Італія та Німеччина зафіксували втрати -19,6% та -0,5%.
Побільшало гібридних електромобілів plug-in (PHEV) на ринку, незважаючи на двозначне падіння продажів на -12,5%. Виняток становить Іспанія (+11,3%).
Продаж гібридних електромобілів (HEV) у Європейському Союзі у другому кварталі року знизився на 2,2%. Проте через значне зниження продажів автомобілів із традиційним двигуном частка гібридних електромобілів збільшилася загалом на 22,6%. Чотири найбільші ринки регіону показали неоднозначні результати. Тенденція до зростання зафіксована у Франції та Іспанії (+7,2% та +2,7% відповідно), тоді як тенденція до зниження спостерігалася в Італії та Німеччині (-9,3% та -6,5%).
Проблеми продовжуються
Дороги, якими їздять автомобілі з електричними, водневими або газовими двигунами, повинні відноситися до так званих «зон чистого транспорту». Однак ще належить розробити низку нормативних документів для врегулювання цього питання. Сьогодні автотранспортом перевозиться більшість життєво необхідних товарів, і попит на цей сервіс продовжує зростати. Компанії, що володіють транспортними парками, виробники вантажних автомобілів та постачальники енергії приділяють дедалі більше уваги декарбонізації сектора автомобільного транспорту. Однак скорочення викидів CO2 залишається завданням із зірочкою.
Для розвитку електромобільності необхідно популяризувати технологію водневих паливних елементів, а також зміцнювати та розвивати компетенції працівників цієї галузі. Слід згадати про запровадження роумінгових рішень щодо розвитку інфраструктури мережі громадських зарядних станцій.
Логістичний сектор, який відіграє важливу роль у сучасній економіці, істотно впливає на глобальну зміну клімату. Участь у боротьбі захист навколишнього середовища допоможе зменшити вуглецевий слід. AsstrA визначила список завдань до 2030 року, які дозволять досягти поставленої мети.
«Транспортна галузь суттєво впливає на довкілля. Враховуючи потреби клієнтів та цілі сталого розвитку, поставлені ООН, прагнемо скоротити викиди CO2 на 50% до 2030 року завдяки прийнятій стратегії, – ділиться Дмитро Кролов, менеджер зі сталого розвитку AsstrA. Поставлена мета реалізується у поєднанні з економічними та соціальними аспектами розвитку компанії, які включають:
- зміна модальності;
- використання транспорту найвищого екологічного класу;
- автомобільний транспорт на альтернативних видах палива;
- ІТ-рішення, що знижують викиди CO2;
- навчання персоналу для досягнення найкращих результатів у галузі охорони навколишнього середовища.
Автор: Каміла Ринкевич.