Олександр Монш
Відповідно до положень Пакету мобільності, що набрали чинності, водії отримуватимуть повну мінімальну заробітну плату, встановлену в країні виконання роботи. Уряд Німеччини має намір підняти мінімальну заробітну плату у 2022 році до 12 євро на годину. Водії радіють?
Відповідно до положень MiLoG (нім. Mindestlohngesetz – закон про мінімальну заробітну плату, який набув чинності у 2015-му), з 1 січня 2022 року встановлена законом мінімальна заробітна плата збільшилася з нинішніх 9,50 євро до 9,82 євро на годину. Ще одне підвищення – до 10,45 євро за годину – заплановане на липень поточного року. У жовтні уряд Німеччини має намір підняти ставку до 12 євро за годину.
Це означає, що водії, які здійснюють перевезення (каботаж, міжнародні перевезення з розвантаженням або завантаженням у Німеччині та завантаженням або частковим розвантаженням у цій країні) отримуватимуть вищу оплату. Своєю чергою перевізники повинні враховувати збільшення витрат через заплановане підвищення.
Проте питання стосується не лише Німеччини. Відповідно до положень Пакету мобільності, який набув чинності з лютого 2022 року, водії, на яких поширюються нові правила делегування, отримуватимуть повну мінімальну заробітну плату, що діє у країні, де вони виконують роботу.
Для порівняння, приблизні ставки мінімальної погодинної заробітної плати у деяких інших європейських країнах:
Як нові положення про заробітну плату водіїв змінюють ситуацію у транспортно-логістичній галузі, розповідає Олександр Монш, керівник філії AsstrA-Associated Traffic AG у Магдебурзі.
– Олександре, нові положення про зростання винагороди для відряджених водіїв – теорія чи реальність?
Важко сказати, чи справді водій, який виконує роботу, наприклад, у Німеччині, отримає німецьку ставку. Питання виплати повної мінімальної заробітної плати контролюватиметься насамперед німецькими компаніями. Відповідно до законодавства Німеччини, іноземні перевізники повинні платити своїм водіям вищу винагороду, але чи будуть? Сумніваюсь.
– Що означає MiLoG для іноземних транспортних компаній?
Це ризик із двох сторін. Перший – німецькі компанії можуть перевіряти, чи платить роботодавець зарплату водієві під час перебування у Німеччині та штрафуватиме, якщо ні.
Другий ризик – незадоволені водії можуть подавати до суду на роботодавців, які не дотримуються нових приписів.
Загалом, я думаю, MiLoG не спричинить з ниження обсягу транспорту, що реалізується іноземними перевізниками до Німеччини.
– Уряд Німеччини має намір підняти мінімальну заробітну плату в країні до 12 євро на годину у жовтні. Амбітно.
Упевнений, що наміри буде реалізовано. Робота має оплачуватись справедливо. До того ж через гостру нестачу водіїв останніми роками зарплата і так зберігає тенденцію до зростання.
– Німеччина гостро відчуває нестачу водіїв?
Останні п'ять років ситуація виглядає так: близько 50 000 водіїв на рік вирушає на пенсію. Нову ліцензію отримує 20 000. Нестача становить 30 000. За поточного активного зростання економіки – це катастрофа.
– Здається, ця проблема стосується усієї Європи.
Так. Кожна країна справляється із нестачею самостійно. Німці набирають водіїв із Польщі, Чехії. Польща, Чехія – із Молдови Білорусі, України. Ланцюгова реакція, але проблема залишається.
– Як загалом оцінюєте поточну ситуацію у транспортно-логістичній галузі?
Ситуація є мало оптимістичною. Через дефіцит водіїв не вистачає транспорту в Німеччині та у всьому Європейському союзі. Іноземні компанії бояться інвестувати в нове обладнання, додайте до цього стрибок цін на пальне – і ставка на перевезення в Німеччині зросла за останній рік на 50%. Це великі вагання. Транспортно-логістична галузь стоїть перед новим викликом.