Угорщина посилює потенціал інтермодального транзитного вузла, інвестуючи у залізні дороги країни. У цій статті Ботонд Ковач-Мате, керуючий філією та кантрі менеджер AsstrA в Угорщині, аналізує вплив поточних угорських інфраструктурних проєктів на торгівлю між Китаєм і Європою.
Ботонд Ковач-Мате
Торговельні відносини між Угорщиною та Піднебесної з кожним роком стають міцнішими. На сьогодні Китай – найбільший торговий партнер Угорщини за межами ЄС. Угорщина, своєю чергою, є третім за величиною, після Польщі та Чехії, торговим партнером Китаю у Центральній та Східній Європі. За обсягом серед товарів, що експортуються Угорщиною у Китай, лідирують вироби з пластику, машинобудівна продукція і деревина. Угорщина із Китаю імпортує переважно машини та хімічну продукцію.
Зараз велика частина поїздів із Китаю в Угорщину в'їжджає в ЄС через польське місто Малашевиче, недалеко від кордону з Білоруссю. Це найбільший у світі «сухий залізничний порт», що дозволяє здійснювати перевантаження з широкої колії поїздів на поїзди зі стандартною шириною колії. Однак потужність об'єкта обмежена, і потреба в інвестиціях до інфраструктури збільшується. Центральний логістичний термінал буде побудований для оптимізації транспортних потоків в/з північні порти і логістичні термінали Польщі, а також для поліпшення залізничного сполучення. Інвестуючи значні кошти в залізничну інфраструктуру, Угорщина планує обслуговувати більше жд перевезень з Китаю і обігнати Польщу в якості ключового європейського логістичного центру для азіатських вантажів.
У цих перегонах за «торгову монополію» в азійських залізничних перевезеннях однією з перших інвестицій Угорщини була модернізація залізничного лінії Будапешт-Белград. Проект почався у 2013 році і фінансувався в основному на кошти китайського кредиту. Попри загальні затримки, очікується, що роботи будуть завершені до 2025 року. Основна мета проєкту – скоротити час доставки шляхом забезпечення прямого доступу в Центральну і Східну Європу з грецького порту Пірей.
У зв'язку зі швидким зростанням обсягів вантажів у 2020 році і недостатньою пропускною спроможністю чинних транспортних коридорів, міжнародні компанії шукають альтернативні маршрути, наприклад, через Україну. У січні 2021 року Угорщина почала будівництво контейнерного термінала Східно-Західні ворота в Фенешлітке, у 20 км від кордону з Україною. Роботи велися у стрімкому темпі, і вже в травні в експлуатацію була здана залізнична гілка стандартної колії, яка з'єднає станцію Фенешлітке з новим терміналом. Комплекс дозволить виконувати перевантаження контейнерів з широкої колії на стандартну. Планована пропускна здатність нового терміналу складе 1 млн TEU на рік.
AsstrA в Угорщині, у тісній співпраці з розвиненою мережею філій групи компаній в інших країнах, надає Клієнтам адресні рішення, адаптовані до ринкової ситуації кожної з країн.