Експерти ООН підрахували, що країни "великої двадцятки" G20 за 2019 рік виробили 43 гігатонн викидів CO2, що становить 78% обсягу вуглекислого газу, який потрапив в атмосферу. Проблема екології хвилює не тільки партії «Зелених», а й приватні бізнеси. Франція, Англія, Нідерланди, Німеччина, Китай та інші країни вже працюють над проєктами альтернативного транспорту бензиновим і дизельним автомобілям.
Екологічний підхід і турбота про майбутнє планети стали прогресивною тенденцією, пріоритетним напрямком для «озеленення» стала автотранспортна логістика. Завдяки впровадженню технологій, обладнання та сервісів з'явилися перші відчутні результати – зменшення витрат палива і викидів в атмосферу у вигляді вихлопних газів, а також зниження транспортної завантаженості на дорогах.
Безпілотні електричні вантажівки – це транспортні засоби з нульовими викидами в атмосферу. Подібний тип вантажних автомобілів дозволяє скоротити транспортні витрати до 60% і викиди CO2 до 30 000 тонн у порівнянні до вантажівок з дизельним двигуном. Це причина, чому численні країни, що розвиваються, відмовляються від використання звичних вантажівок. Автономні безпілотні вантажівки стануть вигідним рішенням для більшості компаній, оскільки це зробить транспортування безпечним, завдяки оснащенню комплексу модульної системи, а також екологічним та економним.
Ринок безпілотних та електричних машин розвивається та набирає обертів, тим самим наближаючи далеке майбутнє до сьогоднішніх реалій. Найбільші компанії Waymo, Uber, Aptiv, Honda, Toyota і Tesla вже приступили до тестування безпілотних зразків як легкового, так і вантажного транспорту. Ринки безпілотних електровантажівок нарощують потужності і впроваджують продукцію в логістику. В основному це тестові зразки, які поставляються для міських потреб або комерційних перевізників.
Також відкриваються економічні можливості внаслідок оптимізації найму персоналу. Усувається потреба у водії, функції якого виконує дистанційний оператор. Безпілотні вантажівки оснащені камерами, радарами, а також інтегрованим освітленням по периметру вантажівки, що дає оглядовість на 360 градусів без сліпих зон.
Довжина електровантажівки становить від 7 до 18 метрів, цього достатньо для завантаження 15 палет стандартного розміру, вага яких не перевищує 20 тонн. Обладнані такі вантажівки комплектом батарей, сумарною місткістю 200 кВт.год При повній зарядці таких безпілотних транспортних засобів, забезпечено хід на 200 кілометрів, ресурс такого двигуна набагато більший, ніж у дизельної вантажівки. Через те, що вантажівки заряджаються від безкоштовних електрозаправок, експлуатація таких автомобілів допоможе компаніям знизити витрати на паливо.
Згідно з дослідженням Центру транспортних стратегій, використання безпілотних електричних вантажівок дозволить знизити витрати транспортних і логістичних компаній у два рази та здійснювати регулярні та цілодобові рейси без зупинок.
Олег Гребенько
«Сьогодні вантажний автомобіль використовується на 30-40% відповідно до часу роботи водія. Світ швидко змінюється в бік автоматизації, і в довгостроковій перспективі майбутнє за безпілотним транспортом. Плюси автоматизації полягають у збільшенні ефективності процесів, якості доставки та безпеки водіїв. Серед мінусів відзначають збільшення вартості та складності систем, якім притаманні електронні або технологічні збої, - коментує заступник директора операційного управління по спецтранспорту Олег Гребенько. - У перспективі декількох десятків років конкуренція водіям з боку безпілотників не загрожує, тому що мова поки йде про експериментальні проєкти. Для масового введення безпілотного транспорту потрібна доробка автомобілів, зміна дорожньої інфраструктури та законодавства. У першу чергу безпілотники займуть місце у внутрішній логістиці підприємств, і лише з успішним впровадженням такі рішення вийдуть на масовий ринок».