Пандемія коронавірусу негативно вплинула на численні галузі і сфери бізнесу. Особливо постраждали туризм, готельний і ресторанний сектор. Попри екстремальні умови, транспортно-логістична галузь зберігає конкурентні позиції, оскільки коронавіус відкрив нові перспективи для ринку.
За аналітикою компанії Personnel Service, яка займається підбором і управлінням персоналу, масові звільнення логістиці не загрожують. Експерти стверджують, що попит зберігається на логістичні послуги. У той час поки сегмент HoReCa (готелі, ресторани, кейтеринг/кафе) першими потрапили під удар вірусу, виробники харчових продуктів, косметики, медичних виробів активно працювали. Це сформувало підвищений попит на транспортні послуги в даних галузях.
Пандемія також прискорила розвиток ринку електронної комерції. Впровадження урядових заходів боротьби з вірусами та обмеження для традиційних покупок стали рушійною силою для інтернет-торгівлі. Змінилися споживчі звички, відбувся перехід до онлайн з наступним збільшенням перевезень для електронних замовлень. До сьогоднішнього дня покупки в мережі користувалися популярністю під час новорічних свят та щорічних розпродажів «Чорна п'ятниця» і «Кібер понеділок».
В останні три місяці відзначається розвиток внутрішніх логістичних перевезень, який фокусується на перевезеннях всередині країни та доставках на короткі відстані. Тенденція відноситься до електронної комерції та онлайн-торгівлі.
Згідно з дослідженням «Global State of the Consumer Tracker», який підготувала компанія Deloitte, польські клієнти не повернулися до споживчих звичок. Коронавірус змінив систему споживчих цінностей. Кінцеві покупці приділяють більше уваги вигідному розташуванню магазину, ніж ціні на товари. За словами респондентів Deloitte, 53% поляків готові купувати польські продукти, навіть якщо ціна на них вище середньої. Така поведінка споживачів сприятливо вплинула на успіх локальних фірм.
Очікується, що розвиток торгівлі відбуватиметься на території всієї країни. Можливо, з часом виникне потреба в переміщенні складських площ ближче до Польщі або в збільшенні площ через примноження складських запасів. Вплинути на це можуть зміни в законодавстві.
Поступове обмеження поставок із Китаю може привести до економічного розквіту європейських країн. Вплинуть на це впроваджені обмеження, а також скорочення кількості посилок із Азії. Це ще один шанс для розвитку малого та середнього бізнесу, в тому числі і в Польщі.
З початку пандемії польські перевізники регулярно виконують національні та міжнародні транспортні замовлення. Кількість перевезень всередині країни можна порівняти з ситуацією до пандемії. У квітні 2020 року компанія INELO, творець телематичної системи GBOX для координації вантажних перевезень, підготувала звіт про вплив вірусу на логістичні компанії. У звіті йдеться про те, що польські транспортні провайдери швидко адаптувалися до ситуацій на ринку.
«Для регулярних транспортних потоків та оптимізації витрат потрібно оцифрування логістичної галузі. Грамотне планування маршрутів збільшить рентабельність компаній. Зміни в споживчій поведінці, нові технології, цифризація змінять імідж галузі, що принесе відчутну користь місцевому бізнесу», - коментує кантрі менеджер по регіону Польща в AsstrA Маріуш Борковські.