У кінці грудня в Ухані, китайська провінція Хубей, зареєстрували перші випадки пневмонії, викликаної новим вірусом 2019 nCoV. Саме у цій провінції розташована рекордна кількість підприємств автомобільної промисловості. На початку лютого вірус завдав удару гірничодобувній, автомобільній, фармацевтичній та електронній галузям, а також транспорту та логістиці.
Міжнародна група компаній AsstrA представлена в країнах СНД, Європи, Азії та США. Філія групи компаній відкрита і в Китаї, звідки відправляються численні потяги з вантажами у європейські країни, включаючи Польщу. Європейський відділ залізничних перевезень AsstrA розташований у польському місті Малашевичі – головному сухопутному порту Європи. На переході обробляють експорт і транзит найбільшої кількості китайських контейнерних поїздів зі станцій Ченду і Ухань, Сіань і Сяминь, Хефей, і Сучжоу, а також Чунцин і Чженчжоу.
«Зазвичай під час китайського Нового року, який триває тиждень, транспортний потік зменшується. У цьому році спостерігається зниження вантажопотоків через припинення роботи промислових підприємств у КНР. На початку березня ситуація почала нормалізуватися. Очікується, не скорочення кількості залізничних перевезень, а зміщення дат. Непокоїть ризик виникнення заторів на кордоні. За запитом корпоративних Клієнтів команда AsstrA розробила логістику доставки навантажених китайських контейнерів вагонами до країн ЄС не тільки з Малашевич, але і з білоруського Бреста. Клієнти побоюються скупчення поїздів на кордоні і появи корків», - коментує керівник європейського відділу залізничних перевезень AsstrA Ева Трохімюк.
Попит на товари з Китаю не знизився. Вантажі з Піднебесної імпортуються. В середині лютого з Ченду відправлено 140 000 тонн вантажів, що на 80% більше ніж за аналогічний період минулого року. За цей період Ченду відправив і прийняв 260 вантажних поїздів.
«Частину проблем жителі Європи не помічають. У Китаї вантажоперевезення вагонами стали альтернативним рішенням у ситуації браку водіїв вантажівок. Аеропорти перевантажені, у морських портах виникла нестача контейнерів. Незважаючи на труднощі з транспортуванням на першій і останній милі, у лютому в Піднебесній завантажено 171 000 вагонів. Це на 5 000 більше, ніж за аналогічний період в 2019 році. Контейнерні перевезення збільшилися на 39,5%. У березні відновило рух ще більше число залізничних вантажних поїздів. Частина з них ще в дорозі. Ченду, Сіань, Чунцін, Чанша і деякі інші міські залізничні термінали підтримували нормальне функціонування під час епідемії. Тому в Ченду і Сіані робота не переривалася ні на один день.
В умовах епідемії залізничний транспорт виявився найбільш вигідним, швидким і стабільним варіантом перевезення. Середня швидкість доставки товарів залізницею із Китаю до одержувачів у Європі становить 15 днів. Нещодавно залізничний транспорт в провінції Хубей відновив роботу. У Китаї повертається до життя логістика першої і останньої милі. Сьогодні 60% вантажних автомобілів функціонують в густонаселених містах. Це означає, що знову можлива доставка вантажів на термінали і склади, а також імпортних товарів покупцям в Китаї», - додає Ева Трохімюк.
Електроніка, продукція автопрому і деревина - лідери в експортних та імпортних товарних групах. Якщо мова йде про електроніку з Китаю, то це продукти виробників Dell, Lenovo, TCL. Станція Чунцин приймала і відправляла 2-3 поїзди в день в лютому і знизила тарифи на поїзди до Європи на 30%. Після 20 лютого більшість провінцій відновили відправку вантажних поїздів в Європу. Чженчжоу відновив регулярне сполучення з Європою з двотижневою затримкою і успішно відправив поїзди в Гамбург, Мюнхен, Льєж і інші міста.
«Імпорт товарів залізницею оживає. На початку лютого відбулося деяке, але не критичне зниження обсягу. Китай перенаправив значну частину експорту в Сіань. Щодня, за рідкісним винятком, поїзди покидали місто, зводячи до мінімуму негативний вплив на логістику закритого Ухань», - ділиться фахівець китайського відділу в AsstrA Влад Мартін.
Коронавірус здатний вразити не тільки численні країни окремо, але і складну систему світової економіки, що виникла в результаті процесу глобалізації. Тому так важливо бути готовим до змін в галузі і зробити необхідні кроки для запобігання криз заздалегідь