З 1 січня 2020 року для морських судів набрало чинності рішення про зниження допустимого вмісту сірки у паливі з 3,5% до 0,5%. Міра прийнята в контексті екологічної ситуації у світі.
Автомобільний транспорт також проходить трансформацію. Починаючи з 2020 буде забезпечено щорічне зниження викидів двоокису вуглецю на 3%. До 2025 року викид СО2 вантажним транспортом скоротиться на 15%, до 2030 року – на 30% у порівнянні з рівнем 2019 року.
Кількість автомобільних перевезень щорічно збільшується. За попередніми оцінками показник виросте на 60% до 2050 року. Компанії-виробники автотранспорту вже отримують штрафи за кожен грам двоокису вуглецю, який перевищує встановлений ліміт. Мине не так багато часу і представники логістичної сфери зіткнуться з подібними штрафами.
Для зниження викиду СО2 транспортні компанії розглядають інструменти Інтернету речей (англ. Internet of things - IoT). За даними досліджень британської телекомунікаційної компанії Inmarsat, 44% транспортно-логістичних компаній обирають екологічний моніторинг. 65% представників галузі планують зробити розвиток стійким завдяки впровадженню Інтернету речей.
Через використання Інтернету речей транспортно-логістичні компанії краще контролюють флот. Завдяки GPS-трекера з підтримкою IoT компанії відстежують розташування транспортного засобу в режимі реального часу. На підставі точної інформації з геолокацією планер підбирає замовлення на зворотний шлях із мінімальною кількістю порожнього пробігу. Як результат, завдяки грамотному використанню автопарку і палива, що витрачається, відбувається зниження викиду СО2.
Віталій Єременко, заступник директора Операційного Управління з автоперевезень AsstrA, ділиться коментарями:
«Експерти групи компаній AsstrA прагнуть організувати перевезення з завантаженням транспортного засобу в обидві сторони. Кругорейси, на відміну від перевезень в одну сторону, відрізняються рядом переваг. За рахунок раціонального використання рухомого складу знижуються викиди СО2 в навколишнє середовище. При кругорейсах відсутній порожній пробіг, що позитивно впливає на формування фінальної ставки для Партнерів. Крім цього, підвищується лояльність Партнерів-перевізників, які зацікавлені в розумному використанні автопарку».
За допомогою IT рішень AsstrA команда фахівців, організовує автомобільні перевезення екологічним способом. Для зменшення порожнього пробігу програмний продукт «Кабінет постачальника» налаштований таким чином, щоб зареєстровані компанії бачили вільні замовлення у радіусі до 100 км від місця вивантаження.
Проєкт «AsstrA Supply Chain Visibility» збирає інформацію у реальному часі про геолокації транспортного засобу від численних GPS-провайдерів. На підставі даних про місце і час перебування транспортного засобу система пропонує наступне завантаження з мінімальним порожнім пробігом і простоєм.
«Компанія AsstrA прагне оптимізувати бізнес-процеси, у тому числі за допомогою інструментів Інтернету речей. Мета, яку переслідуємо, - раціонально використовувати ресурси. Як природні, знижуючи шкоду, нанесену довкіллю, так і економічні, надаючи Клієнтам конкурентні ставки за оптимальними маршрутами», - резюмує Віталій Єременко.