Сталий розвиток − тема майбутнього. Вперше термін прозвучав на Стокгольмській конференції ООН щодо навколишнього середовища, яка відбулася у 1972 році. Під «сталим розвитком» мають на увазі модель економічного розвитку, яка досягається без виснаження природних ресурсів.
Сталий розвиток стосується численних галузей, у тому числі, і транспортної логістики. Для зниження впливу викидів у навколишнє середовище більшість логістичних компаній застосовує різні технології: від спеціальних ПЗ, які розраховують маршрут із найменшою часткою викиду в атмосферу, до електрокарів і машин з відповідними еко-стандартами.
Згідно зі статистикою міжнародного енергетичного агентства, автомобільний, авіаційний, залізничний і водний види транспорту створюють у середньому 28% викидів CO2 в атмосферу. На частку автомобільного транспорту припадає 73% викидів отруйних речовин із усіх засобів пересування. Через погіршення екологічної ситуації транспортна галузь Європи реалізує комплекс заходів, спрямованих на боротьбу із забрудненням навколишнього середовища і зниженням викидів отруйних речовин.
За словами Владислава Алейникова, керівника напряму якості, екології та безпеки праці в AsstrA-Associated Traffic AG, лідерами в цьому списку заходів виступає введена система адміністративного регулювання.
«Законопроєкти ЄC щодо викидів CO2 на 2020 рік передбачають збір вуглецевого і паливного податку, а також збір із вантажівок, враховуючи пройдену відстань. Ця система послідовних дій передбачає щорічне зниження викиду СО2 в атмосферу вантажних автомобілів на 3%. З 2030 року наберуть чинності жорсткі вимоги, при яких частка викиду шкідливих речовин повинна бути знижена на 30% у порівнянні до 2021 року. Цей захід призведе до зростання вартості експлуатації старих транспортних засобів і допоможе прискорити процес «озеленення» транспортного парку.
Збір із вантажівок у залежності від пройденої відстані – це додатковий стимул при раціоналізації схем доставки вантажів. Введення збору призвело до скорочення пробігу важких вантажівок, який безперервно зростав протягом трьох попередніх десятиліть», - зазначає Владислав Алейников.
Логістичні та транспортні компанії доклали додаткових зусиль щодо поліпшення продуктивності роботи: скоротилися холості пробіги, почався прогрес в екологічних характеристиках автомобілів, що використовуються. Крім того, відбулося перенаправлення потоків на дороги, плата за користування якими не стягується, що розвантажило основні магістралі.
«Група компаній AsstrA з відповідальністю ставиться до дотримання заходів, спрямованих на захист і збереження навколишнього середовища. Для компанії важливо, щоб Партнери також слідували зазначеним вимогам. При однаково економічно вигідних варіантах компанія віддає перевагу екологічним доставкам», - уклав Владислав Алейников.