Владислав Лагун
Марина Сироїжкіна
Автоматизація процесів та використання роботів давно стали стандартною практикою на промислових підприємствах. Завдяки цифровому делегуванню рутинних завдань із співробітників заводів та фабрик знімається зайве навантаження, а людський ресурс перенаправляється на виконання важливіших завдань, які потребують творчого підходу. Після кількох десятиліть активного використання ці технології завоювали популярність у бізнес-середовищі.
У цій статті Владислав Лагун, комерційний директор AsstrA-Associated Traffic AG, та Марина Сироїжкіна, директор департаменту інформаційних технологій AsstrA, розкажуть, як компанії підвищують продуктивність та оптимізують робочі процеси шляхом автоматизації та роботів.
Логістика сьогодні — це сфера міжнародної діяльності, яка залишається бізнесом людей. Умови роботи змінюються так швидко, що машини просто не можуть замінити людину. При плануванні ланцюжків постачання необхідно враховувати дуже багато складних факторів та процесів. Людський мозок – єдине, що може ефективно обробляти усі змінні одночасно.
Тому AsstrA прийняла стратегічне рішення продовжувати розвивати стратегію бізнесу, орієнтованого на людей. Основне посилання – “Logistics with Human Touch” підкреслює особисту увагу, яку AsstrA приділяє клієнтам, опрацьовуючи запити та розробляючи індивідуально адаптовані рішення.
Підхід “Logistics with Human Touch”, доповнений цифровізацією, дозволяє забезпечувати клієнтам комплексний сервіс. Цей принцип відображено у кількох цифрових ініціативах AsstrA.
Поговоримо про EDI
Електронний обмін документами (EDI) – це система для передачі електронних даних у стандартному форматі між бізнес-партнерами.
У 2022 AsstrA реалізувала 8,200 EDI замовлень, на 5% більше, ніж у 2021.
Головні переваги EDI включають:
Перше, менше помилок, пов'язаних із ручним введенням. Такі помилки можуть бути нечастими, проте виникати, коли в процес залучена людина, особливо при роботі з інформацією, що повторюється, з якою працює безліч різних людей.
По-друге, менше часу на спілкування з партнерами по ланцюжку постачання означає більше часу на взаємодію з клієнтами. Що дозволяє експертам працювати більш ефективно і присвячувати час пріоритетнішим завданням, ніж відстеження дрібних деталей, з якими комп'ютер справляється краще.
По-третє, рішення EDI створюють дані про ланцюжок постачань, які можна аналізувати виявлення потенційних поліпшень процесів чи економії коштів. Якщо big data – це сьогоднішнє золото, то системи EDI – це золоті копальні.
Машинне навчання – рушійна сила аналітики
AsstrA використовує інструменти та методи штучного інтелекту та машинного навчання у роботі з низкою структурованих комунікацій. Для клієнтів це забезпечує швидку обробку AsstrA. Коли ми отримуємо замовлення на перевезення електронною поштою від певного клієнта, ми можемо перетворити інформацію з електронного листа на вже заповнену або майже повну форму замовлення на перевезення в нашій системі керування перевезеннями автоматично замість того, щоб виконувати те саме завдання вручну.
Для перевізників AsstrA також використовує елементи технології машинного навчання під час систематичної обробки рахунків. Це дозволяє скоротити час обробки рахунку та, зрештою, прискорити оплату транспортних послуг. Перевізники отримують оплату за надані послуги швидше, тому що з боку AsstrA немає затримок, пов'язаних із отриманням рахунків, їх пересиланням між офісами та введенням у системи.
Що щодо RPA?
Роботизована автоматизація процесів (Robotic process automatization – RPA) – це оптимізація бізнес-процесів з використанням роботизованої автоматизації. RPA використовується там, де неможливо продати повну автоматизацію.
Робот — це скрипт, запрограмований на виконання певного набору завдань. При цьому дії робота повністю замінюють дії людини, яка інакше виконувала б цю роботу.
В AsstrA-Associated Traffic AG експедитори є основними внутрішніми клієнтами IT-команди, коли йдеться про впровадження RPA. Роботизована автоматизація процесів впроваджена у роботу операційного відділу форматі передачі між різними системами.
У 2022 році алгоритм RPA прочитав 2000 вхідних листів, що на 1% більше, ніж у 2021 році.
Переваги для партнерів: Кабінет постачальника
Від внутрішніх цифрових рішень перейдемо до Кабінету постачальника веб-додатку, який використовується командою AsstrA для взаємодії з перевізниками.
Додаток регулярно використовують 75 найбільш лояльних перевізників AsstrA. В інструмент інтегровані панелі з так званим «вільним фрахтом», або постачанням, які не мають заздалегідь призначених перевізників. Всі наші затверджені перевізники можуть розглянути та прийняти будь-яке замовлення. У середньому ми розміщуємо 160 завантажень на тиждень.
Це чудове джерело додаткових замовлень для перевізників. Щоденне відвідування панелі завантаження AsstrA приносить найбільш активним партнерам додатковий прибуток.
Також перевага системи в тому, що перевізники можуть бачити всю актуальну інформацію про роботу з AsstrA в одному місці: договори, узгоджені тарифи, угоду про потужність тощо. Потенційні транспортні партнери можуть використовувати портал, щоб стати затвердженим перевізником.
Якщо перевізник підключає свою телематичну систему, що використовується в його вантажівках, розташування цих автомобілів можна також відстежувати в системі. І ділитися даними про місцеперебування з клієнтами, тому це оптимальний варіант для всіх сторін. Клієнт бачить свій вантаж у дорозі, оновлює інформацію про те, чи йде він за графіком, та про запланований час навантаження. За допомогою EDI вся ця інформація доступна на платформі онлайн або безпосередньо у власній системі компанії, що забезпечує прозорість відстеження всього їхнього ланцюжка постачання.
У випадку, якщо вантажівка не обладнана GPS-маяками, є альтернативне рішення – мобільний додаток AsstrA Track & Trace, який встановлюється на телефон водія і передає місце розташування транспортного засобу з вантажем клієнту під час реалізації замовлення.
Автор: Анастасія Оношко.