Мартін Нагодзіньський
Традиційно пік передсвяткових покупок припадає на четвертий квартал. У відповідь на передріздвяний попит торговельні мережі поповнюють запаси на полицях задовго до свят, іноді розпочинають підготовку навіть влітку. У цей напружений період логістична галузь шукає рішення, щоб мінімізувати ефект скупчення замовлень.
Чітке планування грає головну роль в успішній підготовці до святкового сезону. Підвищений попит на товари вимагає ретельного аналізу даних, правильного розподілу роботи та грамотного керування навантаженням.
«Переговори з клієнтами щодо планованих обсягів продажу мають вирішальне значення для планування організації ланцюга постачань. Без завчасного інформування щодо планів контрагентів, не зможемо забезпечити належної кількості товарних запасів. При підготовці до високого сезону допоможе також ознайомлення зі специфікою роботи партнерів і стратегією роботи галузі, що обслуговується», – підкреслює Мартін Нагодзіньський, спеціаліст з продажу в AsstrA.
Аналіз піку продажів за попередні роки у вигляді розрахунку проданих товарів, найнятих співробітників чи розміру складських площ із урахуванням поточного попиту та тенденцій на ринку логістики полегшить прогнозування та реалізацію сезонних масштабних замовлень. Визначення «вузьких місць», а також ефективне реагування на кризові ситуації полегшує обробку більшого обсягу товаропотоків.
«Кілька років спостерігаємо зростання продажів упродовж усього четвертого кварталу, а не лише у грудні. Це пов’язано з усвідомленням споживачів про доступність товарів хороших і динамічним розвитком електронної комерції. До того ж пандемія, а зараз і вторгнення в Україну та нестримна інфляція сприяють продовженню термінів доставки. Клієнти розуміють зміни, що відбуваються, тому заздалегідь здійснюють святкові закупівлі», – додає Мартін Нагодзіньський.
Аналіз внутрішньо європейських товаропотоків, реалізованих компанією AsstrA протягом останніх трьох років, показує збільшення кількості транспортних замовлень у другому півріччі на 4,3% порівняно з першими шістьма місяцями. Третій квартал є вирішальним з погляду завершення замовлень. У четвертому кварталі чітко видно зростання в галузі fashion&beauty, будівельних матеріалів та пакувань стосовно середньорічної кількості замовлень за перші 9 місяців.
Автор: Каміла Ринкевич.