
Тетяна Серікова
За даними Євростату, Чеська Республіка переживає найбільший бум торгівлі онлайн серед країн ЄС. Під час пандемії Covid-19 Чехія стала одним із ключових центрів e-commerce в Європі. Тільки в Нідерландах, Данії, Швеції та Ірландії частка жителів, які купують в інтернеті, вища.
Кількість жителів Чехії, які віддають перевагу онлайн-шопінгу, має найвищий темп зростання в регіоні ЄС. За даними чеської Асоціації електронної комерції, у 2020 році обсяг ринку e-commerce в країні становив понад 9 мільярдів доларів. Це показує загальне зростання на 27% у порівняні до з 2019 роком, при цьому в секторі моди зростання склало 29%, в електроніці – 28%, а в іграшках, хобі та товарах для рукоділля – 23%.
Менталітет чеського споживача
Останні дані свідчать, що чеський онлайн-споживач не просто шукає вигідні ціни. Він також цінує зручність та можливість порівнювати товари. Ці переваги призводять до відчутного загального зростання у сфері e-commerce.
За даними порталу Ecommerce News, із 10 мільйонів жителів Чехії майже 6 мільйонів здійснюють покупки онлайн. Питома вага користувачів на цьому ринку склала 54% у 2020 році й, за прогнозами, досягне 65% до 2025 року.
Великі гравці
Найбільшим гравцем чеського ринку електронної комерції є alza.cz. У 2021 році виторг інтернет-магазину склав 1,2 мільярда доларів США. За ним слідує rohlik.cz та mall.cz з прибутком у розмірі 308 мільйонів доларів США та 280 мільйонів доларів США відповідно. На ці три найбільші інтернет-магазини припадає 35% онлайн-виручки в країні.
Одним із найшвидше зростаючих сайтів електронної комерції на чеському ринку є zalando-lounge.cz. У 2021 році обсяг продажу магазину становив близько 19,4 мільйона доларів США, що на 167% більше, ніж роком раніше.
Чеська Республіка: логістичний хаб
«Розташування Чехії у самому серці Європи робить її зручним хабом на перетині основних транспортних коридорів. З погляду логістики прикордонне місто Острава відіграє стратегічну роль у чеській електронній торгівлі. Це третє за величиною місто в країні відоме як "Ворота Чеської Республіки". Існує безліч логістичних центрів та складів для обробки товарів, які ввозяться в країну або вивозяться з неї», –розповідає Тетяна Серікова, керуюча філією групи AsstrA у Празі.
«Чеські компанії e-commerce динамічно розвиваються та шукають надійних партнерів з логістики. Міжнародний провайдер транспортно-логістичних послуг AsstrA-Associated Traffic AG надає корпоративним клієнтам адресні рішення», –підсумовує Тетяна Серікова.
Автор: Агнешка Кшепковска.