Аманда Фельска
З початку року зберігається підвищений попит на контейнерні перевезення. Складнощі з доступним обладнанням, брак місць на судах та ситуація з пандемією викликали перевантаження портів.
Згідно з даними про перевезення товарів з Польщі до США, доставка до портів Сполучених Штатів займає у середньому 5-10 днів, що на 20-50% більше, ніж у 2021 році. Затримки поставок викликають ефект доміно для всього логістичного ланцюжка.
«Запізнення одного транспортного засобу руйнує розклад кожного наступного. Крім того, у США, Великій Британії та Польщі не вистачає тисяч водіїв, що також збільшує термін доставки. Паралельно витрати на енергію, особливо паливо, продовжують зростати. І морські, і залізничні, і автомобільні парки експлуатуються максимально, а це означає брак місць на суднах та високе завантаження портів. Бракує робочої сили та інфраструктурних можливостей, адаптованих для залізничного транспорту, щоб забезпечити своєчасну доставку товарів морем», – ділиться Аманда Фельска, трейд-лейн менеджер з морських перевезень AsstrA.
Час очікування швартування кораблями в Лос-Анджелесі та Лонг-Біч, США складає до 45 днів. Більшість товарів, що ввозяться з Азії, проходить саме через ці порти. Судна в морському порту Сінгапуру очікують від 15 до 30 днів, а в британському Фелікстоу – 10. Океанські судна, що прибувають у порти перевалки у голландському Роттердамі, бельгійському Антверпені або німецькому Бремерхафені, затримуються до 15 днів, ті, що прямують безпосередньо до польського Гданська або Гдині – 2-4 дні.
«Цього року вартість перевезень із Польщі до США збільшилася на 45%. 40-футовий контейнер до Чикаго коштував 6 000 доларів, сьогодні – 9 000 доларів. Вартість контейнерних перевезень до Лос-Анджелеса збільшилася на 25% з травня минулого року, а транзитний час становить до 50 днів. У США не вистачає водіїв та портових робітників у Лос-Анджелесі, Лонг-Біч, Окленді та Савані. Залізничні термінали в Чикаго, Мепрромфісі та Канзас-Сіті перевантажені. Судновласники вирішили відмовитися від доставки «від дверей до дверей». Консультуємося з локальним офісом AsstrA у США та агентами, у яких також виникають проблеми з визначенням ставок. За оцінками експертів, брак водіїв вантажівок у транспортній галузі США становить близько 80 000 осіб», – продовжує Аманда Фельська.
Ускладнюють транспортну ситуацію та протести в Оттаві, Канада. З 28 січня 2022 року відбувається протест за участю 50 000 далекобійників.
«Клієнти, які хочуть відправити товар із Польщі до США, мають бути терплячими. Місця для кораблів бронюються за 3-4 тижні. Ставки на морські перевезення з європейських країн на Захід та Південь постійно зростають», – додає Аманда Фельська.
Ситуація з доставкою товарів із Китаю до Європи стабільніша. Рівень цін зберігається, проте й у цьому разі доводиться чекати до 3 тижнів, щоб забронювати місце для вантажу на судні.
У 2021 році команда AsstrA виконала понад 800 замовлень на морські перевезення за 105 ключовими напрямками. За даними Конференції ООН з торгівлі та розвитку (ЮНКТАД), минулого року обсяг морських перевезень збільшився на 4,3%. За останні два десятиліття середній темп зростання становив 2,9%.
Автор: Камила Рынкевич.