У 2020 залізна руда на світовому ринку продовжила збільшуватися у ціні, всупереч глобальним катаклізмам. Темп зростання за минулий рік склав 21% і випередив золото, яке виросло у ціні на 19%. Вартість визначається індексом Platts IODEX, який представляє порівняльну оцінку спотової ціни на руду з вмістом 62% заліза, 2,25% глинозему, 4% кремнезему і 0,09% фосфору, що фізично поставляється.
Криворізький залізорудний басейн (Кривбас) займає друге місце в Європі за запасом залізної руди. Родовище вузькою смугою в 3 км розтягнулося на 90 км в довжину. Видобуток руди проходить шахтним способом і відкритими розробками в кар'єрах. Масиви гірської породи, здобуті в кар'єрах, подрібнюються для подальшого використання за допомогою спеціального дробильного обладнання.
У серпні 2020 року корпоративний Клієнт із металургійної галузі звернувся до офісу AsstrA у Києві із запитом на доставку промислового конуса вагою 80 тонн. Устаткування використовується для дроблення великої породи. Географія транспортного проєкту пролягала з Шанхаю у Кривий Ріг, Україна.
Лариса Мевх
«Для участі в тендері компанія AsstrA представила не одне логістичне рішення. У ході торгів команда з 5 відділів шукала компромісний за вартістю і термінами варіант перевезення. Торги тривали 6,5 тижнів. Фінальним рішенням стала збірна доставка по морю з подальшим перевантаженням на залізничний транспортер», – коментує виділений куратор Клієнта Лариса Мевх.
Старт проєкту перевезення збігся з довгими вихідними у жовтні 2020 на честь утворення КНР. Державні свята, епідеміологічні вимоги та зміна власника судна зрушила дату відправлення на місяць.
Захар Коркін
«Після підписання договору з Клієнтом AsstrA забронювала місце на борту, проте обране судно вирушило на двотижневий карантин в порту розвантаження. Судновласник замінив судно новопридбаним, яке проходило передрейсовий техогляд в Японії. При техогляді виявили невідповідності нормам і судно затримали на 16 днів для усунення неполадок. Судновласник переніс заброньоване місце для вантажу Клієнта AsstrA на третє судно. За час очікування змінилися обмеження, пов'язані з COVID-19, і після заходу в порт, третє судно відправили на 14 днів карантину», – коментує Захар Коркін, експедитор відділу генеральних вантажів.
За місяць очікування завершення техогляду і карантину команда AsstrA розглядала варіанти бронювання місця на іншому судні. Однак через відсутність вільних місць і зміни правил, згідно з якими судно потрапляє в карантин по поверненню з рейсу, спільно з відправником вирішили залишити обраний варіант.
«Ще одна особливість перевезення полягала в тому, що на етапі торгів відправник не надав креслення конуса. Це допомогло б безпомилково розробити схему кріплення на залізничний транспортер і прорахувати витрати на виготовлення кріпильного матеріалу. Завдяки досвіду колег із відділу Ukraine Container, запланували адекватну витратну частину і захистили Клієнта від непередбачених витрат. За створення проєкту, пошук нестандартних матеріалів для кріплення і вибір виробників відповідав оперативний співробітник відділу Ukraine Container Владислав Чеснаков», – продовжує Лариса Мевх.
До початку проєкту команда AsstrA отримала фінальний пакувальний лист, у якому значився додатковий вантаж – коробка з деталями вагою в 1 тонну. Після доставки в порт призначення фахівці групи компаній розділили вантаж. Конус відправили на залізничному транспортері, для ящика з деталями вибрали автомобільну доставку по Україні.
Морська частина перевезення планувалася з Шанхая до румунського порту Констанца з подальшою перевалкою на фідерне судно до українського порту Чорноморськ Рибний Сумарна маса конуса і деталей становила 81 тонну, що в середньому вантажність судна не перевищує 1%. Щоб організувати комплектну заповненість, морські лінії та агенти наповнюють рейс збірними відправками від численних вантажовласників. Потім визначають варіант економічно вигідного маршруту. Такі дії судновласника не суперечать умовам коносамента. Судновласник не обтяжений термінами доставки та не зобов'язаний погоджувати маршрут.
Доставка з вантажем Клієнта AsstrA не стала винятком із правил. Один із вантажів слідував в алжирський порт Скікда, що призвело до збільшення транзитного часу для інших компаній і зміні запланованої логістичної схеми для AsstrA.
«Через непередбаченого техогляду, карантину та додаткового заходу в порт Алжиру термін доставки до Констанци зрушився на 1,5 місяці. На нові дати фідерне судно, яке доставило б вантаж у Чорноморськ, було відсутнє. Щоб уникнути збільшення часу доставки команда AsstrA пропрацювала альтернативні варіанти. Вибір пав на доставку баржею до українських портів Рені або Ізмаїл. Після перевірки технічного оснащення портів, транзитного часу і доступності вільного жд транспортера, фахівці AsstrA зупинилися на доставці до Ізмаїла. У терміновому порядку в порт відправили кріпильні матеріали», – додає Лариса Мевх.
Для мінімізації наслідків збільшених термінів доставки фахівці компанії зробили конкретні заходи. Узгодження нової транспортної схеми під новий маршрут, як правило, займає 2 тижні, в той час, як команда AsstrA впоралася за 5 днів. Транзитний час на залізниці АТ «Укрзалізниця» вдалося скоротити з 2 тижнів до 6 днів. Митне очищення відправник переніс з Кривого Рогу в Ізмаїл, тому співробітники оперативно замінили автомобіль для доставки ящика з деталями. 18 березня 2021 проєкт благополучно завершився в пункті призначення – Кривий Ріг, Україна.