Дорожній транспорт займає провідні позиції на світовій арені перевезень. Це гнучкий спосіб доставки до будь-якої точки на мапі, де проходить дорожнє полотно. Також це сполучна ланка між морським, залізничним та авіатранспортом. Мобільність, швидкість, оперативність і попит – фактори, які підвищують роль автомобільного транспорту і, відповідно, фахівців в цій сфері.
Наталя Шемякіна, заступник операційного директора з автоперевезень у Південній і Північній Європі, а також у країнах СНД, працює у компанії AsstrA з 2000 року. Починала роботу в команді відділу Італія, коли співробітник вважався універсальним солдатом і для пошуку замовників, і для залучення перевізників. Дізнаємося, хто сьогодні займає позицію оперативного фахівця в AsstrA.
- Почнемо з освіти. Який диплом підходить під спеціальність «експедитор»?
Наталя Шемякіна
При виборі оперативного співробітника або, іншими словами, експедитора фокус спрямований на лінгвістичні університети. Експедитор щодня використовує у роботі 1-2 іноземні мови, тому спеціалізація у цій галузі вважається пріоритетною.
Диплом в області логістики необов'язковий, проте стане додатковим плюсом. Центр навчання AsstrA надає навчальну літературу, а професійні наставники поділяться практичними знаннями та досвідом. Крім цього, експерти компанії створили «Підручник експедитора», в якому зібрана необхідна інформація, як для початківця логіста, так і для досвідченого.
- Назвіть додаткові курси, які стануть корисними для майбутніх логістів і тих, що вже практикують?
Навчальні тренінги поділяю на дві категорії: для розвитку hard skills і soft skills. Hard skills або жорсткі навички – це знання, які формують експертність в області логістики. Для нових співробітників AsstrA передбачені внутрішні та зовнішні лекції з основ міжнародних перевезень, особливостям у транспорті небезпечних вантажів, а також воркшопи (від англ. Workshop – майстерня, семінар) по дозвільній системі та документації для супровідної документації. Також у якості базового навчального посібника з логістики рекомендую «Міжнародні автомобільні перевезення» автора І.І. Карбановіча.
Soft skills або гнучкі навички – це компетенції, які не пов'язані безпосередньо з логістикою, тільки допомагають у результативному робочому процесі. Наприклад, вміння грамотно вести діалог, домовлятися, розставляти пріоритети. Пильну увага варто приділити майстер-класам за темами:
- основи результативних переговорів,
- робота з запереченнями,
- розвиток навичок торгу,
- ведення ділового листування.
В умовах пандемії корисними також стають тренінги з управління часом і стресостійкості.
- На розвиток яких професійних і особистісних якостей варто звернути увагу, щоб досягнути успіхів у професії експедитора?
На початку кар'єри будьте зацікавленими та ставте питання, щоб отримати якомога більше знань від досвідчених співробітників, навчальних лекцій, позаштатних ситуацій. На старті, коли експедитор формує репутацію, виконуйте завдання у повному обсязі і в призначений термін. Не чекайте, проявляйте ініціативу та пропонуйте допомогу колегам по відділу.
Кожен експедитор AsstrA – це носій корпоративних стандартів якості, тому виконуйте перевезення на світовому рівні з урахуванням СОП – стандарту обслуговування споживача, вибору надійного перевізника та відповідного транспортного засобу. І пам'ятайте про щоденний моніторинг місцеперебування вантажу, контроль за своєчасним прибуттям на вантаження і вивантаження.
У міру розвитку кар'єри знайомтеся з ринком транспортних послуг, тому що знання галузі та локальних особливостей допомагає уникнути ризиків і фінансових втрат. Нормативна законодавча база, посилання на міжнародні конвенції та угоди, авторитетні інтернет-видання стануть підмогою для аргументованого діалогу з партнерами.