Переміщення автопарків, виробничих і технологічних ліній, а також фабрик вимагає підготовки комплексного і багатоступеневого плану дій. З липня по листопад 2020 року команда відділу AsstrA Heavy Lift реалізувала найбільший логістичний проєкт із Німеччини в Україну.
У липні, після шести місяців підготовки та затримок, пов'язаних із пандемією Covid-19, почався переїзд заводу з німецького Бішвейера в українське місто Рівне. Через великі габарити елементів і маршруту перевезення довжиною у 1 600 км доставка зайняла 4 місяці. За цей період для корпоративниго Клієнта AsstrA реалізовано понад 1 000 перевезень комплектних і негабаритних вантажів.
Комплекс послуг, що надаються включав як організацію та координацію транспортного процесу, так і послуги вантажопідйомних компаній, підготовку митної документації та спостереження за вантажно-розвантажувальними роботами.
Пшемыслав Бороньски
«Головним випробуванням стала розробка транспортної схеми для складних негабаритних елементів. Через розміри, обмеження руху вантажівок по автомагістралі і навантаження на окремі мостові споруди, вантажі доставляли за мультимодальною схемою. На першому етапі 12 елементів шириною 8,50 метрів і вагою 90 тонн перевезли в найближчий німецький порт у місті Кель на річці Рейн», – згадує Пшемислав Бороньскі, керівник відділу AsstrA Heavy Lift.
Переговори з дорожньою адміністрацією Німеччини, встановлення термінів і умов доставки в порт завершилися видачею дозволу на проїзд протягом 7 робочих днів. Причиною призначення такого терміну став ремонт магістралей і реконструкція транспортного вузла на виїзді з місця навантаження.
Завантаження в порту Кель виконували безпосередньо до трюму баржі внутрішнього плавання за допомогою мобільних кранів. Це було пов'язано з обмеженими умовами для зберігання, відсутністю відповідної інфраструктури та габаритами вантажів.
«Завдяки сприятливим погодним умовам портові операції тривали 1 робочий день. Однак не обійшлося без ускладнень, які сьогодні вже сприймаємо як анекдот. Попри тимчасову заборону AsstrA на зупинку транспорту, невідомий водій заблокував єдину під'їзну дорогу до набережної. Через що колона автомобілів із двома останніми елементами затрималася на виїзді з порту, – розповідає Пшемислав Бороньскі. – Проблем з пошуком власника вантажівки не було – офіс компанії розташовувався у 400 км, недалеко від німецького Мюнхена. Через відсутність прямого контакту з водієм довелося викликати дорожню допомогу, і вантажівку відбуксирували у безпечне місце. Завдяки участі німецької поліції обійшлося без додаткових витрат за простій кранів і барж».
Незважаючи на зміни в графіку завантаження, пов'язані зі згаданою ситуацією, капітан баржі разом з експертами AsstrA вніс корективи в план розміщення габаритних елементів у трюмі. На другому етапі пілотного проєкту вантаж відправили річковим транспортом у найбільший румунський порт Констанца. Після перевалки товар протягом 4 днів прибув до Чорноморська в Україну морським шляхом.
Розпочався останній етап проєкту: доставка товару кінцевому одержувачу автомобільним транспортом. Через великогабаритні розміри вантажу одночасна доставка була неможлива. Тому після митного оформлення транспорт розділили на 4 партії, кожну доставили в супроводі конвою. Для дотримання вимог безпеки вантаж під охороною поліції і кількох пілотів цивільної авіації відправили в українське місто Рівне. Через нестандартні параметри вантажного складу і пов'язані з цим ризики для інших учасників дорожнього руху швидкість конвою становила до 20 км/г.
Через 5 тижнів вантаж в цілості й схоронності прибув в пункт призначення. Крім доставки 12 негабаритних елементів команда експертів AsstrA координувала також 300 негабаритних перевезень з шириною вантажу до 6 метрів і 700 комплектних перевезень. Щотижня відвантажували по 60 автомобілів. Офіси групи компаній у Магдебурзі, Познані, Києві та Мінську контролювали завантаження і підготовку необхідної документації, у тому числі експортних декларацій. Залучення і оперативна організація – ключ до успішно завершеного проєкту.