Ситуація із коронавірусом в Ухані розвивається стрімко, створюючи перешкоди у світових транспортних доставках. Чи безпечні вантажі з Китаю? Як організувати роботу в ситуації, що склалася? На ці та інші запитання відповідає Гжегож Здибель, трейд-лейн менеджер AsstrA-Associated Traffic AG
- Чи вплинула поява коронавірусу в КНР на перевезення товарів по маршруту Польща-Китай-Польща?
Ситуація у Китаї та необхідність обмеження поширення коронавірусу – сьогоднішній пріоритет. Найскладніша ситуація склалася в провінції Хубей, де розташоване місто Ухань. Завдання щодо захисту населення лежить на державних службах та роботодавцях, які через зростаюче число випадків захворювань змушені збільшувати перерви в роботі на об'єктах виробництва.
У провінції Хубей розташовані фабрики з галузі hi-tech і автопрому. Вже помітно скорочення транспорту. Зростає ризик, що настане складний період у міжнародних перевезеннях, особливо після відновлення виробництва.
Мета групи компаній AsstrA - пропонувати ефективні з точки зору вартості і часу схеми доставки. Крім цього підтримувати диверсифіковані потоки з інших регіонів світу, наприклад, з Південної Кореї.
Автомобільний транспорт стає альтернативою повітряному або залізничного транспорту. У більшості постійних постачальників, що працюють за контрактом, в умови включено положення щодо «форс-мажорних обставин». Завдяки цьому контрагенти можуть зменшити штрафи, що виникають у результаті несвоєчасної доставки товарів у торгові мережі. Складніше ситуація з деталями продукції hi-tech та автомобільної промисловості, які доставляються за системою "just in time" або "just in sequence". Деталі доставляються безпосередньо на виробничі лінії, тому час доставки і запаси мають вирішальне значення для безперервності конвеєра.
- Як на сьогодні виглядає ситуація з попитом на доставку товарів з Китаю?
Попит на доставку товарів із Китаю не зменшився. Справа в зменшенні кількості перевезень через наявність продуктів на ринку і збільшеного святкового періоду в КНР. Китай залишається на чолі списку світових країн-виробників.
Товари, які закуповуються, наприклад, у Німеччині, часто виробляються в Китаї. Захисні маски - приклад подібних товарів. Сьогодні через епідемію маски в дефіциті у Китаї. У першу чергу маски доставляють до лікарень і лікарям. Китайські фабрики часто працюють у 2-3 зміни, щоб заповнити потребу в захисних масках, проте їх все одно не вистачає. Тому експертів AsstrA з торгової діяльності шукають цю продукцію для доставки в Китай.
- Чи безпечні вантажі з Китаю?
Найважливіше – гігієна. Часте миття рук і розумний підхід до загрози, яку можна порівняти з вірусом SARS на стику 2002/2003 років. Для загальної безпеки важливо своєчасне надання інформації про поточну ситуацію в Китаї для с допомоги.
Вантажі - не загроза. Небезпеку становить вірус, який передається повітряно-крапельним шляхом. Тому обмеження поширення епідемії стає глобальним пріоритетом.
- Який вид транспорту найбільш безпечний для доставки вантажів із Китаю на сьогодні?
Важко чітко визначити найбезпечніший вид транспорту. Здоровий глузд і розуміння того, що таке коронавірус, а також обмеження його поширення, є пріоритетом для учасників ланцюжка поставок. Починаючи від виробників і транспортних компаній до отримувачів.
- Чи приймає AsstrA особливі заходи безпеки при організації транспорту з Китаю?
Безпека - пріоритет як для співробітників AsstrA, так і для Клієнтів. Співробітники групи компаній ведуть діяльність відповідно до рекомендацій санітарних інспекцій. Крім того, особи, які контактують з оригінальною документацією та працюють під час перевантаження, дезінфікують руки спиртовмісними засобами.
- Деякі китайські компанії закриті до 29 лютого 2020 року. Очікувати буму експорту після відкриття?
Цей варіант можливий, тому в пріоритеті в AsstrA – забезпечення ефективності нинішніх транспортних схем і постійне впровадження нових. Крім цього, також розвиток додаткових послуг. Процес відновлення повноцінного функціонування глобального ланцюжка поставок може зайняти час. Експерти групи компаній, включаючи фахівців із китайських представництв AsstrA, стежать за ситуацією. Команда спостерігає за відновленням виробничого процесу і шукає варіанти доступу до необхідних товарів як в Китаї, так і в Європі.