Моделі логістичних послуг постійно змінюються, і це пов'язано з омніканальною стратегією, розвитком Big Data і диджиталізацією ланцюга постачань. Аутсорсинг в галузі логістики привів до створення компаній 3PL (Third Party Logistics Provider – сторонній логістичний провайдер). Наступний крок в еволюції послуг логістичного аутсорсингу – це перехід від 3PL до 4PL (Fourth Party Logistics Provider – логістичні провайдери четвертого рівня).
За останнє десятиліття популярність моделі 4PL в Польщі значно зросла. Постачальник послуг 4PL відповідає за планування, координацію і контроль транспортного ланцюга. Це означає перехід на вищий рівень відносин з Клієнтами у порівнянні з моделлю 3PL. Логістичний провайдер об'єднує для корпоративного Клієнта інструменти і технології для впровадження компромісних рішень у безперервному вантажопотоці.
Кароль Баранчук
«У відсутність власної логістичної бази вибір досвідченого транспортно-логістичного оператора впливає на стратегію розвитку компанії. Співпраця з грамотними експертами знижує ризик невдачі на ринках, що розвиваються, а також підвищує продуктивність і результативність підприємства. Як результат, посилюється ринкова конкурентоспроможність компанії», – коментує Кароль Баранчук, заступник директора операційного управління AsstrA зі збірних та авіаперевезень.
Група компаній AsstrA – це досвідчений, глобальний провайдер послуг 4PL. Корпоративні Клієнти користуються сервісом імпорту та експорту з використанням автомобільного, повітряного, залізничного та морського транспорту. Завдяки комплексним митним послугам Клієнти отримують консультації, необхідні сертифікати та дозволи, пов'язані з митним оформленням. Складське обслуговування, комплектація вантажу, крос-докінг і дистрибуція додатково оптимізують транспортні потреби.
Як підкреслює Кароль Баранчук, наявність складів – це головний інструмент в управлінні моделлю 4PL. З відкриттям власного складського приміщення в Польщі у квітні 2020 Клієнти компанії отримують послуги міжнародної якості без посередників. Вдале партнерство ґрунтується на прозорості та відкритості. Управління складом і дистрибуцією включає аналіз великих обсягів даних, щоб звести до мінімуму ризики при виконанні транспортного замовлення, а також запобігти форс-мажорам і пошкодженню вантажу в режимі реального часу.
Завдяки отриманим знанням і досвіду, IT-системам, ресурсам для оптимізації та координації процесів 4PL провайдер модернізує логістичний ланцюжок. Уміння адаптувати плани гарантує підвищений рівень продуктивності і впливає на зниження транспортних витрат.