В умовах стрімкого зростання конкуренції кожен провайдер транспортно-логістичних послуг прагне запропонувати Клієнтам найкращі результати. Для досягнення цієї мети логістичні компанії звертаються до автоматизації процесів у ланцюжках постачання. Сьогодні Клієнти хочуть розмістити замовлення одним кліком, відстежувати на кожному етапі вантаж, що перевозиться та отримати результат якомога швидше. При цьому вимоги залишаються жорсткими: мінімізація ризиків та отримання сервісу вищої якості за мінімальну ціну.
Приклад подібної автоматизованої технології для логістичного провайдера – рішення AsstrA Track & Trace Visibility. За допомогою розробленого IT-продукту Клієнти отримують повідомлення про місцеперебування вантажу у режимі реального часу, розрахунковий час прибуття (ЕТА – estimated time of arrival) і додаткові методи для оптимізації внутрішніх процесів виходячи з цієї інформації. Згідно з аналізом ринку, у 2019 році рішення з відстеження перевезень оцінювалися у 2,2 мільярда доларів США зі щорічним приростом на 18%.
При переході від старих методів до сучасних технологій для стеження за ходом перевезення логістичні партнери допомагають Клієнтам уникнути зайвих витрат. З точною інформацією про місцеперебування вантажу і прогнозом часу прибуття процеси до завантаження і після вивантаження можуть бути сплановані та підготовлені заздалегідь. Поки вантажівка ще в дорозі, персонал направляється до потрібного навантажувального виходу з рівномірним розподілом вилочних навантажувачів та іншим обладнанням. За допомогою IT-рішень Клієнт отримує завчасно інформацію про можливе спізнення та оперативно перебудовує роботу в обставинах, що змінилися.
У ситуаціях, коли складські приміщення обмежені або вантаж повинен прибути на конвеєр точно у термін (just in time), наслідки відсутності пунктуальної інформації про місцеперебування вантажу або прогнозного розкладу можуть бути критичними. Затримка конвеєра на одну годину обходиться дорого, тому рішення Track & Trace й ЕТА гарантує Клієнтам контроль над такими ситуаціями й оптимізацію ресурсів і витрат.
Щоб задовольнити потреби ринку і вимоги корпоративних Клієнтів, міжнародна група АsstrА співпрацює з компанією Shippeo – європейським розробником рішень з інтеграції GPS у єдину базу. Завдяки партнерству корпоративні Клієнти отримують точну інформацію про місцеперебування вантажу, автоматичні оновлення про прибуття на важливі контрольно-пропускні пункти і прогнози прибуття на місце доставки.
Сьогодні додаток AsstrA Track & Trace Visibility працює виключно для автомобільних перевезень. Однак експерти компанії вже працюють над розширенням послуги для залізничних і морських перевезень. Наступні вдосконалення дозволять Клієнтам компанії відстежувати вантажі на станціях і в портах під час завантаження і вивантаження.
Віталій Єременко
«Мета AsstrA – вміти передбачати несподівані події під час перевезення. Замість того щоб втрачати ресурси на перевірку проєктів, які йдуть за планом, команда розпізнає непередбачувані складнощі та фокусується на пошуку рішень. У майбутньому система буде автоматично впроваджувати зміни при форс-мажорах. Наприклад, якщо початковий слот для розвантаження виявиться недоступним, то алгоритм запропонує новий варіант. Додатково до цього команда AsstrA планує економити час і фінансові ресурси за коштом оптимізації складських операцій», - коментує Віталій Єременко, заступник директора операційного управління з автоперевезень.