24 грудня 2020 року, в переддень католицького Різдва, представники Європейського Союзу та Сполученого Королівства досягли домовленості щодо умов виходу Великобританії зі складу ЄС. Перехідний період завершився опівночі 1 січня 2021. Як нові правила економічного співробітництва між Брюсселем і Лондоном відобразилися на ринку транспортно-логістичних послуг з'ясовуємо в експертів AsstrA-Associated Traffic AG.
Дискусії та переговори про умови брекзиту велися з 2016 року – з моменту, коли 51,9% британців підтримали вихід Сполученого Королівства з ЄС.
Наталя Іванова-Колаковська
«За майже 5 років виникали численні неясності: дата остаточного виходу неодноразово переносилася, переглядалися умови. Кожен раз корпоративні Клієнти та AsstrA, як транспортно-логістична компанія, відчували наслідки невизначеності. Ринок моментально реагував підвищеним попитом на машини, дефіцитом провізних можливостей, чергами в портах і зростанням тарифів на перевезення, – ділиться Наталя Іванова-Колаковська, заступник регіонального директора в країнах ЄС і кантрі-менеджер по регіону Франції. – Ситуація загострилася в грудні, коли європейські експортери в кілька разів збільшили обсяг відправок до Великобританії, тим самим спровокувавши брак машин навіть на суміжних маршрутах».
Після входження в силу нових міжнародних угод учасникам логістичних ланцюжків, пов'язаних з Великою Британією, доводиться пристосовуватися до нових реалій.
Ігор Власенко
«Сьогодні серйозні труднощі відчувають агентства і державні інститути, пов'язані з митним оформленням і очищенням вантажів на території Сполученого Королівства. Потреба в обробці кожного вантажу в повідомленні зі ЄС викликала численні затримки при оформленні імпорту та експорту. Через масові простої транспортних засобів знизилися провізні можливості», – продовжує Ігор Власенко, керівник відділу Західна Європа.
У ситуації, що склалася, відбуваються зміни в ціноутворенні на ринку транспортно-логістичних послуг. Команда AsstrA використовує доступні інструменти для Клієнтів компанії, щоб пом'якшити скачки в ставках і наслідки кризи в провізних альтернативах
«Тісний контакт з планерами Клієнтів, точність при донесенні інструкцій по митному оформленню Партнерам дозволяють співробітникам AsstrA підтримувати рівень сервісу і пропонувати клієнтам рішення в цій непростій ситуації», – додає Ігор Власенко.
Державні структури також залучені, щоб полегшити процес трансформації співпраці ЄС і Великобританії. Французька митниця для підтримки компаній, які ведуть бізнес із Сполученим Королівством, розмістила на сайті детальну інформацію про нові правила, включаючи оформлення ICS (англ. Import Control System) і ECS (англ. Export Control System). Створено відділ для консультування компаній і надання інформації про оновлені митні процедури для обраного виду бізнесу.
Британський Департамент транспорту оголосив про будівництво в Дуврі наземної митної території White Cliffs inland border facility місткістю до 1 200 транспортних засобів. На прикордонному об'єкті буде проводитися контроль імпортованих вантажів, також розміститься стоянка для вантажівок, що чекають у черзі на огляд.
Анна Смирнова
«Рішення Департаменту зіткнулося з хвилею протестів жителів Дувра, через те що на території, запланованій під будівництво, розкинулись мальовничі зелені поля. Британська команда AsstrA, незалежно від обставин, підтримує та інформує корпоративних Клієнтів. Крім цього, для замовників AsstrA доступні послуги з митного очищення в Сполученому Королівстві», – ділиться Анна Смирнова, керівник AsstrA Industrial Project Logistics у Великобританії.
Нові митні правила – не єдина причина ускладнення проходження кордонів. В кінці грудня 2020 сотні водіїв опинилися заблоковані в портах по обидва боки кордону через санітарних заходів. Повний локдаун, введений з 5 січня до середини лютого, для водіїв-міжнародників означає обов'язкову наявність негативного результату тесту на COVID терміном, що не перевищує 72 години.